11 juli 2009

Sista resan...

Förra gången jag skrev hade jag inte semester,
men det har jag nu...

Väskorna är framplockade,
de ska packas i morgon...
På måndag drar hela familjen till London,
det kommer att bli en mycket speciell resa på många sätt...
Sista resan med gänget,
vår familj ska ta ny skepnad till hösten...

Sonen rycker in i lumpen
och dottern flyttar hemifrån,
en liten AnCa måste inse
att barnen inte längre är några små barn...
Jag bävar för den tredje augusti,
då två rum i huset kommer att stå tomma...
Fast just nu ser jag förståss framåt
mot den kommande resan med mina barn och min man!!!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Ha det så kul i London, å som sagt ta bara med gamla underkläder som kan slänga och ersätta med nytt och snyggt (smile).
Är det så man ska känna? Bäva när barnen flyttar. Jag som har så långt kvar tills det händer läääängtar och jag har redan planer. Moltas rum blir syrum och Ellens tar vi över som sovrum. Vårt sovrum blir TV-rum och källarrummet får bli Peters musikrum. Tänk att slippa tjata, bara laga mat till två, eller helt enkelt skita i att laga mat, få massa pengar över....

Eller också kommer det helt enkelt bli väldigt tomt och tyst här hemma, lite ensamt och ödsligt?

I vilket fall tar det nog tid innan man vänjer sig!

Bibbi sa...

Visst är det lite jobbigt! Men lite småspännande också... ;-)Ett nytt kapitel öppnas. Mycket nya spännande upptäckter om maken som man glömt....
Nu har ju inte våra flyttat ut på riktigt, men en är ju mest i Luleå på regementet och de andra två är ju ibland här och i bland hos sina kärlekar. Man vet nästan aldrig om man är 2 eller 7 till middagen.... Får se hur länge de har kvar adressen här...Tror inte det blir så länge till....
Satt i morse och mindes sista resan med hela "ordinarie" familjen. Vi var bla i Waxholm och sprang omkring i Stockholm på dagarna. En mycket rolig och minnesrik resa för två år sen... Vi visste ju att det var sista gången, så vi la lite extra krut på att ha kul. Känns bra att den blev så positiv.
Ha nu en toppen semester i London. Gör mycket bus och skoj, sånt är roligt att minnas senare.
Stor varm kram/ Bibbi

STENLYCKA sa...

Önskar dig en riktig trevlig resa till London med din familj.
Förstår att det kommer bli konstigt när barnen flyttar ut. Vi har en son och det var jätte jobbigt när han flyttade till Linköping och började läsa där. Huset blev så tyst, inga kvällar där jag och han satt och myste och pratade om livet, inga kompisar som sprang ut och in.
Visst var jag ledsen men jag gladde mig också åt att han mådde bra och trivdes med skola och nya kompisar.
Ha det nu så roligt i London med din familj.
Kramar och var rädda om er!

Frk Fleggman sa...

Livets gång - både spännande o jobbigt. Det blir faktiskt skönt också, på ett vis, när "vuxna barn" flyttar ut ... men det tar ett tag innan man upptäcker det!

Bibbi sa...

Nu är det den 3 augusti... Hur känns det?
Har saknat dig i sommar, men förstår du har haft fullt upp. Man ska ju både hinna umgås med många, njuta av familjen och du har väl dessutom hjälpt barnen packa ...
Hoppas du har det bra i allafall. Sköt om dig/Kram