25 oktober 2010

Den som ingen jacka har...


Nu måste jag bli lite arg!!!
Jag har ingen vinterjacka,
den förra jag hade använde jag till bristningsgränsen,
men så tror jag oxå att det var den bästa jacka jag nånsin haft!
Så jag blev tvungen att kasta den...
Nu när vintern börjat visa sig så smått häromdagen
tänkte jag att jag skulle investera i en ny,
men ack vad jag bedrog mig!

Det finns inga jackor för oss tjejer med "stora muskler",
ja oss fullvuxna!
SKANDAL!!!
KappAhl hade ingen alls
o Lindex hade en fluffig stor täckjacka,
hur snyggt e det på en redan stor hydda???
En annan affär hade visserligen ett par stycken tänkbara,
men då visade prislappen fyr-siffrigt,
och då ska de vara väldigt snygga
om jag ska betala så mycket
och det var de inte!

Sen återstod nätet,
men där finns inget som lockar alls,
inget som är prisvärt i alla fall.
Ska man skicka efter sig en snygg kappa
så vill man ju gärna veta att den passar...

Suck!!!
Den som ingen jacka har,
ja hon får gå med hela överkroppen bar...

3 kommentarer:

Bibbi sa...

JA, du sköna... Har du kollat Team sportia? Jag köper alltid jackor där för de är snygga och praktiska. Bra modeller även för kurvig figur;-)
Inte kul att vara utan jacka i denna kyla...
Kramen

Anonym sa...

Bra rutet, så är det alltid för oss välväxta vad man än ska ha. Kram Birgitta

Maria sa...

När man som mest behöver så hittar man inte vad man vill ha...typiskt.