20 april 2011

Påsken närmar sig...

I dag börjar mitt "påsklov"!
Ledig ända fram till tisdag,
det känns lyxigt...

Påsken närmar sig med stormsteg
men i år känns den ovanligt oplanerad,
det enda som finns i kalendern
är ett " påskabord" på påskafton.
Det skulle bli ramaskri om vi plockade bort det,
speciellt ägghalvorna eller Janssons frestelsen.
Jag själv får väl hålla mig till äggen
och lite annat som passar min nya kosthållning ( läs LCHF )

Det jag e mest sugen på i påsk
är ju ändå vackert väder o kanske en liten torpar-premiär?
Gissa om jag var besviken i söndags
när vi skulle städa ur vintern ( läs råttlort)
ur torpet och inte hade nåt vatten?
Trots att bonden kopplat på vattnet.

Det visade sig att det inte hade tinat ordentligt i rören
så vi fick glatt hålla oss till tåls,
men i kväll när vi var uppe för att kolla till det
så hade vi åter vatten i kranen!
Det kändes skönt,
vi var ju lite oroliga att nåt hade frusit sönder.


Men först lediga dan struntar jag i allt vad påsk heter
och åker på utflykt till Örebro
med att par vänninor istället.
För visst e väl några timmar på stan
med lite shopping, god mat o fika
bra mycket trevligare
än både städning och påskmatlagning?
Det blir nog påsk ändå...

Vi ses i morgon kväll alla goa påskkärringar "out there"!!!

Go' & Glad Påsk på er allihop!!!

1 kommentar:

Bettan sa...

Glad Påsk på dig med lilla påska-kärringa!