22 maj 2011

Efter skön vecka kommer tuffvecka...

Den här veckan
har varit fylld med en massa trevliga saker
dessutom har jag varit ledig
i tre dagar,
så varför klaga?

I tisdags hade vi en liten "kidnappning" av en blivande 50-åring,
och tog med henne ordentlig chockad o överraskad
till en mysig restaurang i Vadstena.
Såååå himla lyckat,
trevligt gäng o otroligt god mat!

I onsdags var Riggan o jag på fotojakt
i Gamla Linköping,
sprang omkring som värsta (japanska) turisterna
med varsin stor kamera på magen.
Jag har just övertagit sonens gamla kamera
på riktigt och R. hade köpt en ny.
Nu är det träningsfota som gäller
och i höst ska vi boka in oss på fotokurs!

I helgen var vi i torpet som vanligt,
vill helst vara där nu när vädret är så fint...

Nu väntar en "tuffvecka"
med jobb på heltid,
"bossen" har åkt på semester för att fira födelsedag.
Men när katten är borta...
Närå skojar bara!
Fast i morgon ska jag faktiskt ha tjejträff på jobbet,
jag ska visa lite nyheter i butiken o bjuda på lite gött äta,
sen får de kolla runt lite o prova lite bikinisar o underkläder
om de vill...
Det ska bli kul!
Sen får jag ta det lite lugnt på kvällarna
för annars kommer jag nog inte orka...
Det är känns lite tufft att va ensam med butiken
en hel vecka,
men samtidigt är jag glad att jag fått förtroendet i redan,
jag har ju inte varit där så länge.
Och det måste ju betyda att hon litar på att jag klarar av det...

3 kommentarer:

Ewa sa...

Hej A-c!! Vad kul att vi båda gillar att fota :) Jag köpte mig en Nixon D3000 för ett tag sedan och håller på att lära mig den. Vill oxå gå fotokurs/KRam

Bettan sa...

Det är klart att du fixar tuffvecka. Du är ju en tusenkonstnär :) Kramar från mig

Bibbi sa...

Foto är ju så kul! Roligt med kurs, kanske du kan ge mig lite tips;-) Underbart med blommande syren.
Kramen