14 december 2009

Nu vet jag vilka ni är!!


Oj, det var visst några som kände sig träffade
efter mitt förra inlägg, hi,hi!!!
Fortsätt nu skriva en rad varje gång
ni är inne,
nu vet jag ju vilka ni är!!!

Veckan som gått har rullat på,
julruschen har satt i gång på jobbet,
känns konstigt att veta att det antagligen
är sista året man sliter så här innan jul.
Lite vemodigt men samtidigt lite skönt oxå...

Har hunnit med att vara barnvakt åt lilla sessan några timmar oxå,
hon e sååå go' o snäll den där lilla ungen,
så det var inga problem alls,
men visst kändes det lite ovant att va alldeles
ensam med en sån liten en.


I går fick jag äntligen till baket av årets lussekatter,
det är inte många måsten jag har kvar inför julen,
det jag hinner, det hinner jag...
Det finns massor av bra färdig mat o bröd i butiken,
de måste ju gynnas de oxå!
Men att baka saffransbullar är en av de saker jag gärna vill hinna med,
och lagom till gårdagens eftermiddagskaffe
så kunde vi i alla fall njuta av de gula nybakade saffransbullarna!
I år åt man dem med särskild andakt oxå,
för huvva vad dyrt saffranet var!


Lite pysslande hemma
vill jag gärna få lite tid över för oxå,
i stället för en massa tomtar, glitter och annat
så får det i år bli lite mer naturligt.
Julblommor, minigranar, ris, kransar och ännu mera ljus...
Några små silverkulor eller pumlor
som jag lärt mig att de heter på riktigt (?)
får stå för årets glitter- o glamour faktor...


3 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vad det ser rart ut !Här pyntas det fram lite var dag så det blir bara mer och mer , ha,ha !
Vi ses över knäckgrytan ;-)
Kraam !

Anonym sa...

Idag har vår första snö kommit, så nu kan man börja tänka jul. Men så pysslig som du blir jag aldrig. Kram Birgitta

Bibbi sa...

Hej söta vännen! Gör en paus i julkortstillverkningen och tittar in till dig;)
Du verkar ha det ganska mysigt du...Förstår att även när det är jobbigt snusar du bara lite på lillhjärtat så har du extra energi igen:)
Tycker det är så sött med små granar i krus. Ser att du också har det. Själv har jag inte vågat gå och gräva upp någon...Har fått så mycket "bannor" i mina grantankar av skogsägare... Men något år ska jag allt ut och tjuva mig en...skvallra inte;P
Stora kramen