11 mars 2010

Blomstertankar...

I väntan på våren,
och att det ska börja spira o gro
så får man njuta av lite grönska inomhus...

Tulpanen är väl ändå en vårblomma
på sitt sätt?
I alla fall jag får lite vårkänslor
när den första buketten
för året
pryder bordet.
Förra helgen var det premiär för min del...

Jag gillar orkidéer oxå,
men har väl ingen särskild tumme med dem.
Visst e de underbara när de blommar
men sen under den där långa väntan mellan blomningarna
då är de ju egentligen inte särskilt fina?

Ett säkert kort
som till och med jag lyckas med är murgröna,
kanske inte så speciellt vackra,
men de pryder sin plats på nåt sätt...
Lite grönska är det ju i alla fall.

Dagarna rullar på,
jag har fått fart på virknålen,
men det får ni se en annan dag!
Kanske redan i morgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är tulpaner härliga så här års. Kramar Birgitta

Bibbi sa...

Hej söta!
Ja, tulpaner är verkligen fina;)
Även orkideér gillar jag. Finns så många olika fina färger och former. Men jag håller inte med om murgrönan. Gillar den skarpt! Bladen har så härliga former och själva blomman kan man ju göra lite annorlunda.Tycker dom är jättefina.
Så du pysslar på med virknålen.. Spännande:)