16 mars 2010

En miljövänlig disktrasa...

Ännu ett virkprojekt avslutat,
jag gillar att göra såna här små saker
när man blir färdig snabbt!

Hittade beskrivning på en miljövänlig disktrasa
inne hos Drutten
( beskrivningen finns i kommentarena).
Egentligen är jag ett stort fan av gamla hederliga
Wettex-trasor,
men man måste ju tänka lite på
miljön oxå...


Käre maken säger att de är alldeles för fina
för att användas,
så gillar jag dem inte som disktrasor
ja då får de väl bara hänga i köket,
som prydnad!

3 kommentarer:

Bibbi sa...

Inte har jag det så härligt i mitt uterum än... Men snart;) Så jag ska snart ta och storstäda undan där ute. Tyvärr kommer det inte in så mycket sol än för vi solen bakom träden än och snön som täcker nästan hela fönstren...
Nästan svårt att använda så fin trasa...Men jag gillar att använda det som är fint då vardagen blir så mycket roligare..;)
KRAMAR

Anonym sa...

Oj nu har jag missat både mössor och sol ute, men disktrasan som mössorna var jättefina. Kanske jag ska försöka hitta lite lingarn. Kram Birgitta

Wickans värld sa...

Jättefina!! Tänk om jag kunde få upp nåt "hantverksil"....