28 november 2010

Jag tänder ett ljus i advent...

Snön yr utanför knuten,
men jag behöver inte gå ut idag!
I stället håller jag mig inne
njuter av tända ljus,
sprakande brasa
och en och annan mugg glögg.

Virknålen går varm,
det har blivit lite ulliga blommor,
lite fler pulsvärmare
och ett par mobilväskor,
måste ju ha lite att sälja på julmarknaden...
Jag fick lite ångest när jag såg va'
flitig syrran varit, hi,hi...
Kolla här får ni se!

Tänk att det redan är advent
och mindre än en månad till jul,
än så länge
har jag bara plockat fram adventsljusstakar,
adventsstjärnor
och satt upp julgardiner i köket.
Men nu ser jag fram emot att slippa
julstressen i butiken
och ta det lugnt o gå härhemma
o bara pyssla och julstöka hela dagarna.
Det har ju faktiskt sina fördelar
med att "vara till förfogande" oxå!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt att få plocka fram adventsstakarna, det är nästan bättre än granen. Kramar Birgitta

Bibbi sa...

Ja, visst är det härligt nu!
Passa på att njuta av stressfri jul, det kan bli din enda på länge...
Jag saknar alltid virknålen så mycket när jag läser hos dig, men det är ju inte så mycket att göra åt. Får njuta av att se dina skapelser i stället.
Ha det bäst!
Varma adventskramar

Anonym sa...

Äntligen får vi tända massvis med ljus!! Jag har också tagit fram de gamla kakformarna o har de som ljusfat! Perfekt!
Wickan