2 december 2010

Första luckan...

December månad,
första luckan i adventskalendern öppnades,
o hade ett lite otumlande innehåll...

Eftersom Företagarskolan slutade i tisdags,
mer om den senare,
så skulle jag ner till den underbara plats som kallas
Arbetsförmedlingen!
Visste ni förresten att de har en liten värdinna där,
som önskar en välkommen,
delar ut nummerlappar
o visar var man får sitta ner
o vänta på sin tur.
Tänk om den personen kunde se till att
den långa kön betades av lite snabbare istället!
Men vad jag egentligen skulle berätta om
var ju vägen dit,
det var nämligen så att det var snorhalt ute,
så när jag körde där i godan ro,
så svängde bilen,
men inte vägen-
eller var det tvärtom???
Vips så hade jag kört av vägen
och satt fast långt ute i snödrivorna,
inte så roligt,
men nu kunde ju gått mycket värre.
För nu är ju både bilen och jag hela,
men snacka om att man blir chockad!!!

Som tur var så finns det fortfarande gentlemän,
som räddar en stackars kvinna i nöd,
ett par stannade o hjälpte till
och Peter och Peter kom farandes
efter ett nödsamtal från lilla jag!
Så med hjälp att ett gäng starka karlar
kunde jag ta mig loss...

I dag ska jag försöka köra en liten sväng igen,
om jag törs...
Känner mig lite skakis
när jag tänker på vad som kunde ha hänt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gumman,
Lite sladd de händer alla, och när man väl provat på det,och när det hela slutade lyckligt,så har man lärt sig en ny erfarenhet :-)
Viktigaste är att man ger sig ut och kör igen...det är bästa medicinen...
/
Your Handy man