2 december 2010

Lucka nummer två...

Andra luckan
innehåller
en
adventskalender...
EN mycket speciell sådan!
Den syddes av en mormor
för drygt fyrtio år sen,
till en liten AnCa,
ja hon som ni ser på bilden i vänsterspalten...
Varje jul så fyllde mormor
kalendern med små paket
till mig o min lillasyster,
vilken LYCKA!

Under senare år har jag själv försett kalendern
med små paket till mina egna barn...

Nu ska kalendern vandra vidare,
till mitt första lilla barnbarn.
Traditionen går vidare...

Var på väg dit igår,
men vägen gick ju åt ett annat håll ;)
Självklart är den fylld med paket,
även små tjejer gillar att öppna!
Det behöver ju inte vara så märkvärdigt eller dyrt,
en påse med bondgårdsdjur
räcker till många dagar!

( Det roliga är att när sonen får sitt första barn,
så finns en kalender till det första barnbarnet
på den sidan oxå,
makens farmor broderade en kalender
som han fick när han var liten... )

1 kommentar:

Home No.1 sa...

Hej vad roligt med kalender som gått i arv! Önskar dig en trevlig helg! Kram Annica