5 januari 2011

Efter rött kommer rosa...

Visst e det lite skönt att plocka bort
de där tomtarna som smög sig fram lagom till jul?
Jag är i alla fall sugen på lite vår nu,
och vill skapa lite vårkänsla inne i alla fall...
Det där snöeländet som envisas
med att falla utomhus
kan man ju inte göra så mycket åt,
tyvärr...

Idag blev det ett besök i blomsteraffären,
väl där kände jag plötsligt ett sug efter rosa blommmor!
Så det blev ett par Saint Paulor
och en rosa vårglöd.
Sen sålde de ut hyacinterna för fyra kronor,
så då kunde jag inte låta bli att ta några såna med.
För de är väl vårblommor de oxå?
Nja, kanske inte men doften är oslagbar...

Det var inte bara blommor
som fick följa med hem idag,
det blev lite garn oxå,
har ett par "beställningar" att klara av.
Så nu får det gärna snöa ute hela helgen,
så kan jag sitta inne o sticka, virka och elda brasa
med gott samvete =D

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag längtar också till våren, men så mycket snö kan nog inte försvinna på länge än. Inte vidare optimistiskt, men man lever på hoppet. Kram Birgitta