28 januari 2011

En känsla av vår...


Fick tulpaner av käre maken häromdagen minsann,
tyckte det skulle firas
att hustrun hans
hade fått jobb.

Tulpaner ger i alla fall en känsla av vår tycker jag,
även om termometern visar
nåt helt annat.

I dag fick jag ett ryck o bytte gardiner i köket,
nu blev det tunna spetsgardiner
vill släppa in ljuset igen.
Det ger oxå en känsla av vår!

Nu blir det fredagsmys,
på menyn ikväll står det fläskfilé med beasås o ugnsrostade grönsaker,
gud vad jag gillar den här LCHF-dieten =D

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Här sitter frun ensam och äter icke nyttig mat...:-( Alla andra är ute på trevligheter och jag har städat huset. Typ en vanlig fredag.... Men jag har det ganska bra ändå...skönt med ett städat hus;-P
Visst är det något spec med tulpaner... Vårkänslor!!! Vi har haft plus grader idag. Underbart!
Kram på dig!

Anonym sa...

Idag tar jag frugan med till blomsteraffären...så får lilla hjärtat fritt välja helg bukett:-)
Tulpaner...de gillar vi
/papps