23 september 2011

En dag i skogen...

I dag har jag haft en helt underbar dag i skogen...

Min kära vän Tätti
hade bjudit hem mig till sig.
Vi skulle plocka svamp...


Åh Herregud va svamp vi hittade!
Det var inte att leta efter svamp
utan mer en fråga om hur mycket
man orkade bära med sig hem.
Jag har aldrig sett så mycket svamp
i hela mitt liv!


När jag såg de härligt gula kantarellerna
blev jag salig av lycka
och jag tror inte jag slutat le än...

Att Tätti sen hade packat matsäckskorg
med en ljuvligt god svampsoppa
o härliga äggmackor
gjorde ju dagen ännu mera speciell.
Har visst glömt att berätta
att solen sken oxå.
Ni fattar va?
En helt perfekt dag...


Tack snälla Tätti ( och Ika )för allt,
kom ihåg vad du lovat.
Nästa år gör vi om det!
Nu väntar två kassar fulla med kantareller gula o "trattiga"
på att bli rensade...
Vi hörs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det ett härligt svampår i år. Jag har också plockat en del, men inte tagit så fina kort på dem. Kram Birgitta

Bettan sa...

Åååh Lyckans dig och Tätti med all den svampen. Jag förstår att du är/var lyrisk... :D