6 januari 2013

Årets första vecka...

Från vinter till vår på några dagar... Kanske tar jag i lite men på självaste nyårsdagen så tittade vi till torpet lite. Massor av snö hade smält bort efter att det varit några regniga dagar.Solen sken och intill husväggen såg man faktiskt hur det börjar titta fram lite grönt.Inte konstigt att man fick lite vårkänslor och den där längtan till att kunna bo i torpet igen. Nån som tycker jag är tjatig?

En del hade mellandagsledigt den här veckan, men inte jag. Däremot hade mannen i huset det så jag kände mig lite ledig i alla fall. Behövde inte tänka på varken handling, matlagning eller annat så jag ska inte klaga. I går gjorde vi en liten utflykt till Vadstena där jag intog årets första semla, mums! Den där tanken på att börja det nya livet efter nyår fick visst vänta några dagar till, ooooops!

 Idag kastade jag ut julen,kände att nu får det vara nog. Lika roligt som det är att pynta och göra julfint lika skönt är det att plocka bort allt igen. Så nu njuter jag av ett vårfint hem och längtar efter tulpanfras och lite ljusare dagar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Snart så.....om vi har tur med Vädret kanske vi kan flytta ut efter Påsk
/Handy