17 januari 2013

Fått fart på virknålen!

 Att gå å göra illa knät lite för jul var väl ingen höjdare precis,
men det fick mig i alla fall att ta det lugnt
o liksom gilla läget.
Det skulle bli jul ändå.
Så klart kliade det i fingrarna
men det var "sittjobb" som gällde...

Handabete alltså-
lilla prinsessan tittade igenom mormors garnförråd
och hittade rosa o lila garn,
som om jag väntat mig att hon skulle välja nåt annat ha,ha..!
Plötsligt fick jag fart på nålen
o oj så roligt det var :)

 

 Har alltid varit svag för spindelmönstrat,
kanske för att det är så roligt att virka?
Så jag jag mig ut på nätet o letade,
hittade en underbar blogg som heter "Kungen & Majkis"
Här hittade jag så fina spindelsjalar
o var tvungen att prova.
Först blev det en grå-röd variant att matcha till julklänningen,
sen i mellandagarna blev jag sugen på att göra en till
då blev deten vårligare variant i beige-rosa.
Mönstret finns här!

Som om det inte räckte så virkade jag några grangirlanger oxå
och pyntade mitt hem med o gav bort i julklapp.
Hittade mönstret inne på samma blogg som ovan,
vilken härlig inspirationskälla "landet Blogglandia" är!

Inga kommentarer: