11 oktober 2009

Lite nytt nött...

En liten Påsklilja har fått följa med hem...

Det var ett tag sen det
blev några längre stunder över
för sakletning...
Det är lite mycket annat just nu...

Men den här veckan hade jag några små stunder över
och samtidigt hade jag den stora glädjen
att inviga två av mina unga vänner i jakten på
det ultimata fyndet!
För det är väl det loppis går ut på?
Vi besökte Återvinningen
där går man sällan ut
utan något med sig hem...
Den här gången var inget undantag,
vi travade därifrån alla tre,
med lite småsaker i kassen!

Såna här vassa blomsterhållare (?)
passar utmärkt som korthållare oxå...


I dag har jag haft stor utrensning i min garderob,
sånt som jag inte använt det senaste året
kastade jag...
För troligen så tänker jag väl inte använda det
nästa år i alla fall?
Sen fick sommarkläderna flytta ner i
en alldeles egen kartong oxå,
så nu blev det t om plats över
i garderoben!

Visst e de söta det här paret?

En in en ut,
säger käre maken,
men då såg han nog inte den halvfulla sopsäcken
som ska lämnas till UFF ; )
i så fall hade han aldrig vågat säga så!

Dags att plocka fram mössan
som går ner över örona,
och några värmande vantar,
höstkylan tränger sig på!

Värmande kramar
till er alla!!!

1 kommentar:

Bibbi sa...

Jag blir iktigt imponerad över att du kan rensa garderoben så... Själv kan jag knappt slänga det som är trasigt.... Kan ju vara så bra att ha... Behöver verkligen träna på det...
Kom i håg att ta tid till dig själv en stund.
Kramen