11 juni 2010

Romantiska blomster och sånt som gör mig glad...

Helg igen...
Hos mig gör det ingen större skillnad just nu,
försöker sätta lite guldkant på vardagarna oxå...
Men man har ju lite mer sällskap av den äkte hälften i alla fall.
Förresten firade vi bröllopsdag i veckan,
i nitton år har vi varit gifta,
det e stort <3

Nej nu försöker jag göra sånt som är roligt,
som att åka på loppisrunda med syrran,
träffa kompisar jag inte träffat på länge,
pyssla lite både hemma och i torpet,
eller överraska gubben med nån extra god mat kanske...

Har hunnit fira att jag blivit ett år äldre, klokare
och lite gråhårigare oxå,
vet inte om det är så roligt kanske.
Men jag gladde mig mycket över att det var
så många som kom
och att vi fick en sån mysig kväll tillsammans.
Tack för alla fina presenter!!!

Det känns skönt att orken återvänder
och att jag tycker att livet känns lite roligare igen.
Då kan man stå ut med att trängas på
infomöten på Arbetsförmedlingen
med ett antal nyblivna studenter,
som jag gjorde idag...


Sen har det hänt nåt annat roligt oxå,
inget jobb,
men nåt annat som gjorde mig riktigt stolt och lite lycklig,
men det är en hemlis
än så länge.
Förhoppningsvis finns det anledning att återkomma
i ämnet nästa vecka ;)

Nu tar vi en skön hemmakväll,
bara gubben o jag
med lite god mat och ett glas vin
en Västerbottenpaj står o gosar till sig i ugnen.

Kram Å Ha en riktigt mysig helg allihop!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till bröllopsdagen! :D och tack igen för supergod mat på födelsedagen!

Kramar Sara :) <3

Jenny sa...

Dubbelgrattis till både födelsedag och bröllopsdag. Fint blev det i torpet och din kökssoffa är riktigt riktigt fin! Gillar massor...

Anonym sa...

Grattis till både födelsedag och bröllopsdag (blev lika som Jenny) men jag kom inte på något bättre. Du får inte göra mig så nyfiken vänta en hel vecka phu. Fina blomsteruppsättningar också. Kram Birgitta