22 februari 2011

Bara en vecka kvar...

Nu e det bara en vecka kvar
tills jag börjar jobba igen...
Det känns lite overkligt
och lite läskigt men samtidigt väldigt kul!
Minnena från mitt förra jobb
gör sig lite påminda,
men jag känner att jag är redo
att ta ett nytt steg i arbetslivet.
Jag ska vara mer uppmärksam
på hur jag reagerar på saker
och ting,
och jag ska våga säga ifrån i tid
om nånting inte känns bra.

Jag känner mig starkare o mer nöjd
med mig själv nu...

I dag har jag varit hos Ellen
o tonat håret,
lurat bort en massa grå hår.
Man vill ju va fin när man ska börja jobba!
I morgon ska vi åka till Linköping
o ekipera upp oss lite.
Sköna plyschbyxor
och stora tröjor kanske inte
passar sig i butik?
Men skönt e det...

Sen försöker jag bli vän
med mina nya glasögon,
men det går inte så bra...
Tränar en liten stund varje dag.
Har lite yrsel kvar efter förra veckans influensa
o inte gör det saken bättre
när jag sen försöker vänja mig med glasögonen,
lite snurrigt just nu.
Men jag hoppas att det blir bättre snart.

Ni som har progressiva glasögon,
fungerar det att använda dem när ni sitter med er laptop?
Får det inte att synka alls,
läsa bok, handarbeta o titta på tv funkar ju...

Bara en vecka kvar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan, Det tar ett tag att vänja sig med glasögonen... jag själv slog ner bilens bagagelucka rätt i skallen på mig själv så att det uppstod en stor repa dels på glasögonen dels på kinden. Efter det vandes jag in sakta med säkert. Må så gott! Kram Bettan

Anonym sa...

Du kommer att vara Kung på nya jobbet
Gumman...tro mig
/handyman

Anonym sa...

Jag tror hon kommer att vara Drottning på nya jobbet. Det kommer att gå med glans. Med glasögonen kan det vara värre det gäller att hålla huvudet rätt. Kram Birgitta