26 februari 2011

Lite nytt i garderoben...

"Lördagsblus", randig bastopp med flikig kofta & trikåsjal

Jag erkänner,
det är inte precis tomt i garderoben,
men det känns kul att ha lite nytt
att ta på sig
när man nu ska börja jobba igen.

Tog ju dottern med mig till
Linköping häromdagen
och vi hade en helmysig dag tillsammans.
Shoppade, fikade och åt god lunch.
Hade sån tur att sonen som jobbar i stan
kunde göra oss sällskap till lunchen oxå...
Det blev mumsig buffé med både sushi
och kinamat...

Halsbandet hade jag sen tidigare...

Hittade en hel del fint o billigt till garderoben,
lite bra bastoppar,
två lördagsblusar
( har alltid haft för vana att klä mig lite finare på jobbet på lördagar, hi, hi...)
och sen det jag inte klarar mig utan,
ett par snygga stretchjeans,
nästan lika skönt som leggings eller plyschbyxor...

Sköna stretchjeans o blommig sjal...

Sen blev det en blommig sjal
och ett snyggt läppstift oxå,
lite extra piff
som man aldrig kan få för mycket av...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Till och med "handyman"blev utrustad a frugan med ett par nya "Jehans"
Nu kan jag kasta mina gamla
"rag bag" jeans från sent 80-tal:-)
Tack hjärtat
/papps

Anonym sa...

OH vad snyggt allt var tom det gamla halsbandet. Lycka till på nya jobbet. Kramar Birgitta

Anonym sa...

Jättesnyggt! Flikigt och oregelbundet är absolut det läckraste jag vet! Kram Bettan