4 oktober 2011

Kanelbullens dag

Kanelbullar får mig att minnas en dag i somras,
ett besök på underbara caféet
Frk Östergrens i Hammenhög...

Frk Östergrens var ett mycket speciellt café
inrett med kitsch-, retro- och andra udda prylar,
lovely med ställen som vågar nåt annorlunda!

De serverade oxå de några av det godaste kanelbullarna jag ätit,
jag tror t o m att de hade fått nån slags utmärkelse för det,
inte så vackra kanske
men härligt nybakade, ljumma o lite smöriga
och som sagt grymt goda,
mums!
Själv tar jag hjälp av självaste Leila idag,
och provar ett nytt kanelbullerecept
Degen jäste över bunken,
och det blev proppfullt i formarna
redan innan jäsning nummer 2,
så vi får väl se hur det här slutar?

Hoppas kunna komma med samma kommentar
på mina bullar som på dem ovan,
inte de vackraste-
men de godaste!
Hoppla de är visst på väg ut ur ugnen nu-
det börjar bli trångt därinne...
Liknar en gigantisk butterkaka tycker jag ;)

Trettio minuter senare...
Provsmakningen avklarad-
och ödmjuk som bara en AnCa kan vara,
de blev jättegoda!
"OOPS! I did it again!"

3 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

När kan jag komma ???? Pga av rygghelvetet så blir det köpebullar här , och köpte fel ..kardemumma blir de istället :-) Kram

Anonym sa...

Smaskens bra jobbat hjärtat!
....hoppas att bullarna är av samma "modell" typ komocka" som vi smaskade i oss i Skåneland i somras ...de va grejor det!!
Syns vid 5 hugget
/Papps

Anonym sa...

Ser gott ut synd att du bor så långt bort. Kram Birgitta