14 oktober 2011

Shop til you drop

Nu vet jag vad orden
Shop til you drop
innebär...
Shoppade loss i Ullared häromdagen,
men trodde knappt att jag skulle ta mig igenom kassorna
o sen ända hem.
Började må så dåligt därinne,
fick feberfrossa, yrsel och kände mig alldeles orkeslös.
Klarade mig både ut & hem,
men sen låg jag hela dagen igår,
och idag känner jag mig lite piggare.
Som tur är fick jag med mig lite godbitar hem,
favoriten nummer ett
är den absolut gräsliga men ursköööööna onepicen
som jag bott i sen jag kom hem!
Sen hittade jag lite fina hissgardiner oxå,
en fick jag faktiskt upp idag,
var så himla nyfiken på hur det skulle bli,
så jag kunde inte hålla mig.
Tror minsann jag blev lite piggare
när jag såg hur fint det blev!

Andra fynd från varuhuset
var ljushusen,
jag vet att de kanske börjar bli lite ute,
men jag bryr mig inte,
jag tycker att de lyser så himla fint.
Sen hittade jag ett kamerastativ
för en billig peng,
så nu kan jag inte skylla suddiga bilder på
en darrig hand längre.

Annars var det nog en liten, liten tjej
som drog det längsta strået,
bäst att vara laddad med både leksaker
o vinterkläder när en liten sessa
snart ska fira sin andra födelsedag...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snuggel dräkten gillar Papps :-)

Här är gudagott att vara ! sa...

Har hört att man kan vara allergisk mot dom mest konstiga sakerna...kanske Ullaredsallergin hör till dom ;) ! - Nä jag skojade bara...jag förstår att det var hemskt att bli sjuk på ett sånt ställe,med alla dessa människor !
- Skönt att höra att du känner dej bättre ♥
- Det var fasligt så blyg mannekängen var som visade upp den sköna Onepicen...;)
Att handla grejer till sitt barnbarn är väl det roligaste man gör ! - Hamnade i nån slags köpkoma när mitt barnabarn föddes...nu har jag väl lugnat ner mej lite...mest för att jag fått köpförbud av hennes mamma :) !
Ha det gott !
Kram / Anneli

Bibbi sa...

Ha ha, verkar farligt att vara i Ullared... Dom verkar ju bli lite sum om ser de på tv....;-P
Men du verkar ha gjort härliga fynd. Själv har jag en liten rädsla mot att åka dit... Fast jag ska aldrig säga aldrig...
Kramen

Lina sa...

Onepiece är så otroligt sköna!
Har en knallrosa själv ;)