28 december 2011

Baskemej...

Julen är förbi.
Huset är tomt o tyst igen...
Men vilken mysig o skön jul vi haft!
Nu har jag tagit ett par dagar ledigt extra oxå
o bara är,
går omkring i myskläderna,
stickar lite,
läser lite
o busar en himla massa med mormors lilla gosefia...

Fick världens finaste julklappar-
och jag tror att de fick mig att fälla en liten tår oxå
av glädje, kärlek o lycka...
Blir man lite blödigare med åren?
Eller är jag bara lite känslig?

Ellen hade beställt ett jättefint block,
jag har alltid minst ett på g,
där jag skriver ner tankar o sånt jag vill eller måste komma ihåg...
Framsidan var jättefin,
och de vackra orden hon skrivit var ju bara för underbara .

Sonen vet att jag tycker att vi träffas
alldeles för sällan,
men med en stor tavla med hans porträtt
så har jag ju honom nära mig ( på bild ) i alla fall...

Å "baskemej"
var där inte den finaste av alla baskrar oxå,
i ett av paketen!
Vilken tur att jultomten läser just min blogg!!!

4 kommentarer:

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej och god fortsättning !!!
Förstår att du blev rörd över dom underbara julklapparna ! - Måste erkänna att jag blev tårögd också !
Visst är man mera lättrörd nu ...Det behövs inte mycket för att tårarna börjar rinna !
Så fina barn och barnbarn du ha, det är lycka ! ♥
Vad du passar bra i basker, jag klär inte i någon slags huvudbonad ... Det skulle vara Burka då... ;)
Kram Anneli ♥

Bibbi sa...

Hej sötaste!
Vilka underbara gåvor! Å' tårögd blev även jag...Det är ju precis sånt vi "gamlingar" älskar att få:-)Kan ju höra ihop med att det har med de vi älskar allra mest att göra...
Nu har jag en helande massa inlägg hos dig att plöja igenom:-)
Ha det allrabästaste fortsättningen på julen!
Kramar

Anonym sa...

Tomten ser och hör allt :-)
Ho..ho..ho..kul att baskern föll frun i smaken
/Papps

TiniTott sa...

Vilka härliga bilder =) Och underbara julklappar. God fortsättning