19 december 2011

Nittonde luckan...

Hur har ni det i julstöket?
Tiden bara rinner iväg
o om bara några dagar
är den här igen,
julen...

Jag läste att man skulle köpa en julklapp
till sig själv oxå,
själv ska jag unna mig att bli lite
ompysslad hos frissan i morgon,
en ny frisyr i julklapp det är väl inte helt fel?
På onsdag ryker tyvärr en del av den tänkta
julklappskassan hos tandis,
inte precis vad man önskar sig kanske?
Men tar de inte hutlöst mycket betalt?

Nu sitter jag o tittar på julens mysfarbror
nummer ett- Ernst.
Visst blir man lite extra pysselsugen?
Men hur ska man få tiden att räcka till,
det är ju så mycket man vill hinna med.
Nåja, jul blir de ju ändå...

1 kommentar:

Här är gudagott att vara ! sa...

Åh vad skönt det lät med ett frisörbesök ! - Det andra besöket lät inte lika trevligt...Och ja det är väldigt dyrt, även om det bara är en undersökning ! Roligare kan man ju ha för dom pengarna !
Jag hoppas att tomten hör din bön om en ny basker ♥ Och tant går det väl an att vara, om man bara är en barnslig och halvgalen sån !
Kram Anneli ♥