18 december 2011

Sjuttonde luckan...


Jag glömde inte bort luckan igår,
men jag hade fullt upp...
Började dagen med att jobba,
sen hade vi middagsbjudning
o till sist avslutades kvällen
med en underbar vinterkonsert
tillsammans med
kära väninnan o kära söstra min.

Sa jag fullt upp,
det var en sanning med modifikation för:
-På jobbet var det lugnt, kan nog dystert konstatera att årets julklapp
är nog varken en ny nattsärk
eller nått nytt vackert att ha på sig under...
- Maten till bjudningen tillagades av käre maken,
jag kunde istället ägna mig helt åt lilla sessan
som var en av gästerna på middagen
- Konserten var alldeles, alldeles underbar,
tänk att bara få sitta ner o njuta av vacker avstressande lugn
jul/vintermusik framförd av en underbar, varm o karismatisk
Sarah Dawn Finer

En dag fylld av liv...

Här är en av de vackra låtarna vi njöt av:

Inga kommentarer: