24 januari 2012

Tar det isigt!

Efter tuffveckorna på jobbet
har jag nu haft lite mer ledigt igen...
I går sken solen så vackert
och jag tog dubbla promenader,
varav en med kameran
som sällskap.

Vandrade nere vid Vätternstranden
o konstaterade att isen ännu
inte lagt sig på sjön,
däremot fanns en massa "cool" is i olika former
vid strandkanten...

I dag har jag jobbat några timmar
i butiken o förberett för rean som startar i morgon.
Då står tanterna i kö utanför redan innan vi öppnar
allt för att få sig ett billigt nattlinne eller nåt vackert att ha på sig under...
Själv har jag lagt undan en riktig läcker baddräkt,
en svart med prickar i olika färger.
Gillar egentligen bikini bäst,
men ombyte förnöjer
o den är ju så läcker ( och billig) !


4 kommentarer:

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej bikinibruden !
Det känns lite kallt att prata om badmodet nu ;) när man går omkring i tjocka och varma kläder !
- Har fått sommarkatalogerna, men har knappt tittat i dom.
När man ser dina vackra bilder fattar man inte att vi bor i samma land...Här har vi 1 meter snö !
Ha det nu så trevligt med dom köpgalna tanterna ;) !
Kram Anneli ♥

TiniTott sa...

vilka härliga bilder =)

Bibbi sa...

Hej söta!
Känns konstigt att tänka på baddräkt och bikini nu...ser bara snö, snö och snö....Å det är en bra bit över metern:-( Undrar när jag ser dina bilder om du tagit hårfönen och tinat undan lite för en bra bild...? Saknar allt vitt på dina bilder;-P
Men du har verkligen fångat det vackra i bilderna. Grymt bra jobbat:-)
Hoppas det går bra på rean i morgon och att du inte blir nertrampad av tanterna på reafyndsjakt;.)
Kramar

Anonym sa...

Jättefina bilder, man märker att Sverige är långt jag har också ca 1 m snö, men det gillar Loke. Du kan ju hoppa i Vänern med din nya baddräkt redan nu. Kram Birgitta