1 januari 2012

2011- Året som gick... ( del 1)

Alltid kul så här på årets första dag
att summera det år som gått.

Här har ni mitt 2011,
i ord o bild...

Januari- den glada månaden...

-Årets första månad,
jag blev erbjuden ett jobb igen!
-Jag började ett nytt liv,
med ny kost-LCHF.
- Jag visade "glad-bilder" på bloggen

Februari- en månad fylld med pyssel o nya "ögon"

Månaden då jag gjorde nya tavlor,
fyllde en barbiegarderob
o laddade inför jobbstart.

Hade populär omröstning om vilka glasögon
jag skulle välja.
En modell vann stort
men fröken tvärsemot- dvs jag
valde nåt helt annat!

LänkMars- lite vår o några nya steg framåt

I mars kändes det att våren o vårkänslorna för en stund var på väg,
men ack vad vi bedrog oss när en himla massa snö
tog oss tillbaks till ett vinterland igen...
Jag kämpade på med kilona
o kunde beställa hem en ny parfym
som belöning för tio kilo minus!
Mormors lilltroll började ta sina första
stapplande små steg,
men ville helst hålla nån i handen...

April- våren slog till på riktigt...

Först blev det bara lite vår,
det började klia i de gröna fingrarna
när de första vårtecknen visade sig.
Jag planterade söta små blomster efter ett inspirerande träff.
Men sen..
Vintern försvann fortare än vi nånsin anat,
allt exploderade
o vi firade påsk i shorts o linne!

FetMaj - uppbrottens månad...

Maj fylldes av tråkiga avsked,
förhållanden tog slut...
Men oxå av glädjande besked om att mor o far
skulle bryta upp från sitt gamla liv
o flytta ner till Motala!

Vi spenderade helgerna i torpet,
o njöt av livet där...

Mitt intresse för fotografering blev allt större,
o jag gjorde min första ( men inte sista) fotoutflykt med Riggan.

Juni- käre makens månad

Hela familjen gladdes så åt makens fina utmärkelse,
ett fint stipendium för årets innovation,
och fick gå på fin gala i finaste smokingen!

Lika glad som jag var över den tilldragelsen
var jag över att han varit min man
i tjugo år!!!

Sonen bytte liv,
blev ungkarl o flyttade till ny stad...

Vi flyttade ut till torpet,
för att stanna där länge....

2 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja vilket år det blev ! Ser oxå fram emot det nya , det känns som om det kommer bli riktigt bra . Snygg karl !!
Kram o tack för igår !!
Söstra <3

Bibbi sa...

Det hinner verkligen hända mycket på ett halvt år:-) Ibland visar sig det tråkiga vara positivt i längden...
Nu ska jag läsa vidare på andra halvåret:-)

Kramen