8 mars 2009

Kvinnodagen...



Grattis alla tjejer!!!

Idag är det våran dag...

Har sysselsatt mig med riktiga "kvinnosysslor" en dag som denna,
handarbete och den eviga kampen
mot berget i tvättstugan!!!
Efter tre veckors "fight" mot envisa baskelusker,
så finns det ett och annat att ta tag i...

I morgon ska jag återvända till jobbet igen,
där finns säkert lite att lägga händerna på oxå...

I går kväll hejade jag på två duktiga tjejer oxå,
och tänka sig båda mina favoriter gick vidare!!!
Jag menar förståss underbara Sarah Dawn Finer och Caroline af Ugglas,
helt olika men speciella och härliga sångerskor båda två,
en har den mäktiga rösten och
en har den otroliga känslan...

"Åh, åh, åh tjejer!!!
Åh, åh, åh tjejer!!!
Vi måste höja våra röster
för att höras..."


2 kommentarer:

Anonym sa...

Fasen vad jag fick fundera på din bild! Men visst är det tvättmaskinstrumman?

www.gottablandat.wordpress.com sa...

ja grattis till oss!!!