29 mars 2009

Två...


Veckans snöande har fått inte bara mig på dåligt humör...

Jag tänker tillbaka på förra veckans underbara lördag, mmmm...
En härligt solig dag vid torpet!

Men jag nu räknar jag med att om två veckor,
så ska det bli årets riktiga torparpremiär,
i påsk alltså...
Sånt var läget inför förra påsken oxå,
då blev det snöstorm!
Hoppas att det inte blir så i år...


Torpmiljön inbjuder alltid till fotografering,
temat för dagen får bli just två!
Två klädnypor på en lina,
två ulliga hjärtan i en korg
och två lyktor i ett fönster....


I dag har jag försökt att städa ut vintern från vår altan.
Det inglasade uterummet
är ett härligt rum att vistas i nu när vårsolen behagar titta fram,
hoppas nu bara att den gör det?
De nedklippta pelargonerna
står där o bönar o ber:
" Snälla ge oss lite sol,
annars fryser vi om rötterna!"

På väderleksprognosen på tv nyss
lovades det varmt och skönt väder framåt slutet på veckan,
hoppas att de har rätt för en gångs skull!!?


1 kommentar:

Wickans värld sa...

Ja, visst har vi haft en lååång vinter!? Jag är så himla less. Tänka sig att det snart är påsk! Sen är det väl riktig vår? Hoppas ni slipper snöstorm detta år!
Ha en bra tisdagskväll!
Kram