23 januari 2009

Dagens färg är blå....


Ledig lördag, YES!!!

Startade dagen med en sån där låååång mysig frukost, maken stack iväg efter den tidiga hundrundan för att köpa färska frallor, Mums!!!



Vet inte när jag längtat efter en helledig helg såsom jag gjort den här gången...

Nu har jag just ringt till mina små Loppor och har lyckats lura med både dem och våra gubbar på en antikrunda!!! Det betyder ett besök på Vadstena Antik och en fika på nåt mysigt cafe i samma stad!

Ruskväder ute, så för övrigt verkar det vara en dag som gjord för lite virkning, bokläsning och mys i brasans sken. Till kvällen bjuder jag alla som vill på god kycklingsallad ( recept se nedan ), rödvin och lite annat lördagsgodis!!!



Anca´s pastasallad med kyckling och bacon

Blanda-

Kokt pasta till 4 pers (ca 350 gr okokt)
1 st Grillad kyckling i bitar
1 pkt Stekt bacon i strimlor
1-2 st Röd paprika i strimlor
1-2 st Röd lök i klyftor
Soltorkade tomater i strimlor, efter tycke å smak
Marinerade vitlöksklyftor efter tycke å smak
(jag la till en påse färdigblandad salladmix (ruccola, frisé, babyspenat mm )


Rör ihop & häll över-

3 msk balsamvinäger
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
1 tsk chilipeppar
2 pressade vitlöksklyftor
finhackad persilja
2 tsk Dijon-senap
1 äggula
1 dl olivolja

Strö riven parmesanost över salladen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt med loppisrunda, och vilket smaskigt recept. Det lär jag prova =)