3 januari 2009

2008 - Året som gick... ( del 1)



Har lite svårt att komma i gång med bloggandet så här på det nya året...


Börjar med en liten årskrönika,
på mitt alldeles egna sätt,
över året som gick i stället!!!


Januari-
det var då vi för allra första gången
fick se vårt sommartorp i vinterskrud...




Februari-
var månaden då en liten AnCa
gav hockeyfrillan en pånyttfödelse...



Mars-
våren kom tidigt,
blåsippan den lilla stod ute i backarna och neg...



April-
innebar torparpremiär,
som jag (vi)hade längtat!!!!
Att få möta våren däruppe,
var alldeles ljuvligt
och man ville inte åka hem när söndagskvällen kom...







Maj-
Härligt varmt och soligt väder,
nyplockade favoritblommor,
läs liljekonvaljer
på köksbordet...




Juni-
Det stora flyttlasset kom till stan,
söstra Mi och hennes familj flyttade till vår stad,
ingenting blev sig likt,
allt blev så mycket roligare då!!!
Som jag hade längtat,
efter det oxå...





Sen fick man ju träffa den underbara lilla Loppan lite oftare oxå,
det gillade jag!!!
Lånade henne lite och hade några underbara dagar
vid torpet,
med bla jordgubbsätning på schemat...





Foppatofflorna gjorde sitt intåg i mitt liv,
måste erkänna,
de är inte världens vackraste,
men ack så sköna de är!!!

( Fungerar även bra på julförsäljningströtta Anc-fötter,
som är så ömma att de nästan inte vill stå på golvet alls... )

Fortsättning följer...

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET OXÅ!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte avundsjuk ett dugg på att jobba i handeln under december. då är det ganska ok att va kommunanställd... ta ett fotbad till!

Sofie sa...

Vilken fin summering du gjort! Härliga bilder som verkligen talar för månaderna! Pirrar av vårlängtan i min mage nu :) Kram, Sofie