21 maj 2009

I Zink I Like it!!!

De lediga dagarna
är de bästa dagarna,
och då menar jag de dagar
som på morgonen innebär
att man kan göra precis vad man vill!!!
Inga tider att passa,
inga måsten...


En sån dag hade jag häromdagen,
då vill jag gärna starta med en liten loppisrunda,
just den här gången fick en rund pall och ett par glasburkar
följa med hem.
De får ni se en annan dag...


Men sen när jag kom hem så satte jag fart!
Möblerade om och piffade till i mitt uterum,
snacka om att man blir inspirerad av er alla därute i bloggosfären!
Upp med gamla möbler från källaren, fram med spetsgardiner, vita tyger och målarpenslar!!!
Vips så hade man fått ett nytt rum!


Nu vill jag fylla rummet med lite grönska oxå,
lite härliga pelargoner och annat skönt grönt!
Sen ska jag övertala sonen i sommar att ska måla om utemöblerna,
för min "blå period" är ju ett minne blott,
nu ska det vara ljusa färger i stället,
kan tänka mig lite ljust grått eller varför inte vitt????

I Zink I Like it!!!

4 kommentarer:

Bibbi sa...

Zink och vitt ihop...mmm.. Härligt med så mycket virkat och spets. Länge sen jag såg det. Måste nog ta fram och leta i mina gömmor.
Snyggt med det virkade överkastet på stolen och spetsgardinerna i uterummet. Nu blir jag inspirerad igen;-)
Håller med dig i dina inledningsord. Som ett oskrivet blad i en novell man själv får vara med och skapa innehållet i ...
Stora kramen
Bibbi

STENLYCKA sa...

Vad fint du har gjort i ditt uterum. jag tycker att du skall måla möblerna grå skulle göra sig vackert mot allt det vita.
Idag har jag varit på "bagegluckeloppis" i våran by, det var ett 30-tal bilar som hade en massa prylar i bakluckan. Jag köpte en liten madonna och ett gammalt mått.
Ha en skön ledighet.
KRAM

Sofie sa...

Vilket mysigt uterum! Zink är verkligen fint... det är jag svag för också!

Hoppas helgen varit bra! Kram, Sofie

Unknown sa...

Så fint du gjort i ditt uterum,gillar dom vita vackra spetsgardinerna..såå vackert och romantiskt!Så vackert spetsöverkast du har i stolen,otroligt fint!Mee like!!!

Fint med stenarna på fatet..så mjuka och fina dom ser ut,gillar stenar!

Kan tro att du ska mysa i sommar i ditt uterum som blev så fint,må så gott!

Kram Maria