7 maj 2009

Pimp My Scarf!


Struntade i att demonstrera den 1 maj,
i stället blev det marknad,
mitt ute i Godegårdskogen!
Mitt bästa köp var en tygväska,
det är de perfekta sommarväskorna tycker jag.
Den här med massor av färger
kunde jag inte lämna kvar
utan var tvungen att ta med mig hem!
Tror att den kommer från Indien,
eller var det ännu ett av de där
försäljningsknepen,
jag gick på???

Kombinationen av olika färger, tyger och
diverse utsmyckning
väckte skaparlusten i mig!
Hittade lite härliga fransar
i en gammaldags tygaffär,hmmm....

Let's pimp my scarf!!!
Söstra mi har en sån söt lite scarf med virkad kant,
jag vill inte vara sämre,
det måste ju funka med färdig frans oxå???

Gamla sjalar
blir som nya,
och när man tröttnat på fransen,
då är det ju bara att sprätta bort den igen!!!


1 kommentar:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Wey, de blev ju schitbra !!!
Kan man lämna in en på fransning då ??
Kramar/Söstra