19 april 2010

Jag lever för mina helger...

Tur att det finns helger,
den här som just passerat
blev dessutom fylld med en massa kul saker!

Det började redan på fredagen,
då kunde vi äntligen hämta vår nya soffa
och den drygt två månader långa väntan var över!
Men sen var det bråttom hem...

Lilla sessan skulle sova över hos mormor och morfar
för första gången eftersom hennes mamma ville fira
födelsedag med sina kompisar.
Hon e sååå go' den lilla
och skötte sig exemplariskt!
Jag njuter verkligen av att ha henne här
och barnskratt är
verkligen som balsam för en sliten mormorssjäl...
Finns det nåt härligare än att vakna av barnjoller
trots att klockan inte ens slagit sex?


På lördagskvällen hade vi lite kalas
för den nyblivna 18-åringen,
gjorde det enkelt för oss
beställde både smörgåstårta o vanlig tårta.
Det blev en mysig kväll med
plats för nästan hela gänget i den nya soffan!


I går tog jag det lilla lugna,
jag måste ju fortsätta ta det lite lugnt
o försöka hitta tillbaka till mitt "gamla jag",
det går åt en hel del vila
för jag är fortfarande väldigt trött,
men min ångest o oro har i alla fall
lugnat ner sig lite grann...

Jag har börjat jobba några timmar per dag,
några dagar i veckan.
Det är ett val jag själv gjort,
jag känner att jag blir lite gladare till sinnet
om jag får komma lite hemifrån...

2 kommentarer:

EVA / whiskyochchampagne sa...

Jag hade barnbarnet här igår och det finns inte bättre medicin !!! Man bara njuter av varje stund med honom...underbart !

Så jag vet precis vad du pratar om...hihi !

***

KRAAAM EVA

:)

Anonym sa...

Blåbärs fejs...de gillar vi
/Hälsar "Offar"