8 april 2010

Varför?

Varför e det så svårt att tala om
att man har ont i själen?
Det e ju inte särskilt svårt att tala om att
man har ont i ryggen...

Själv går jag sen snart tre veckor hemma
för att vårda min själ,
låter kanske vackert
men det är ett svårt jobb...

Diagnosen är utmattningsdepression,
eller kraftig krisreaktion
många kallar det nog
"gått in i väggen".
Symptomen de klassiska-
ångest, oro, nedstämdhet, koncentrationsproblem,
huvudvärk o ont i magen bl a.

Behandlar mig själv,
eller nästan i alla fall
( lite stödsamtal får jag ju)
enligt en ganska trevlig ordination från doktorn:
- Gör bara sånt som jag blir glad av
-Umgås bara med människor som ger mig positiva vibbar
-Mycket frisk luft o långa promenader
-Vila

Och sen det svåraste av allt,
låter bli att fundera så mycket...

I går ordinerade jag mig själv en resa till Ullared,
tillsammans med bästa kompisen o kära dottern...
Underbara tjejer o lite shopping,
det fick mig allt att må lite bättre!

Mer om "fynden" i nästa inlägg...

3 kommentarer:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

åh gumman för mig ont att läsa att du inte mår bra. här kommer en bamsekram för själen!

Bibbi sa...

Ja, varför ska det vara någon skillnad på själsont och ryggont? Hoppas du har en bra person att prata med, för det hjälper faktiskt. Det är ju inte lika lätt att plåstra om sår i själen som på armen....
Inte så konstigt ändå att det blir så här i bland, tror det är vanligare än man tror. Men som sagt, man pratar inte om det.
Du har i alla fått en bra ordination från doktorn;) Perfekt att du även lyder den *Hi hi*
Skickar massor av styrke kramar och positiv energi. Önskar dig allt gott i livet och att du snart mår bättre. Tycker även du ska ta massage, för det tycker jag hjälper väldigt bra:) Kramar i massor, och jag finns alltid här om du behöver någon:)

Anonym sa...

Jättemånga kramar till dig och din själ. Hoppas att du snart är OK igen, men det kan ta tid, lyd doktorn han verkar vettig. Tänker på dig Kram Birgitta