9 april 2010

Lite nytt som fick följa med hem...

( Nya handdukar och örngott,
hamnade visst på matchande loppisfynd


E ni lika nyfikna som jag e?
När någon varit å tokshoppat,
(vad gör man annars i Ullared?)
vill man ju se vad som fanns med i påsen hem,
eller..?

( Härliga frukostskålar och en gosig pläd,
överkastet som de ligger på är ett tidigare Ullaredsfynd...)

Vare sig ni vill eller inte,
här kommer lite saker
som numera "bor" hemma hos mig...
Fast jag tror att en del av det som ni får se idag,
ska få följa med till torpet,
tänkte ju flytta dit snart!
Ja i alla fall över helgerna
till att börja med...
Längtar!

( Lite färglatt att sätta på sig...)

Sen blev det ju lite kläder oxå,
alltid kul med lite nytt att sätta på sig,
men den största klädhögen va nog inte till mig,
utan till mommos lilla goding förståss!

5 kommentarer:

Bibbi sa...

Men vilket underbart örngott med rosenknopp på! Åh...romantiskt:)
Förstår att mormor njöt av att handla till lilltroll ;P
Många roliga fynd. Kul att köpa nytt när det inte kostar så mycket att det gör ont i plånboken...
Trevlig helg min sköna! Kura ihop dig i filten och läs något spännande eller roligt.
KRAMAR

Jenny sa...

Åh, vad avis jag blir. Jag längtar till den 20:e, då är det min tur att åka. Du lämnade väl några fynd kvar?

Maria sa...

Vackra skålar!

Anonym sa...

Jättefina grejer, kanske man ska åka på utflykt till Ullared. Kram Birgitta

Anonym sa...

Hej, du lämnade väl lite åt mig i Ullared? Ska åka den 28:e, har inte varit på 10-år så det ska bli skôj.
KRAM o krya på dig hälsning //Gunilla