15 april 2010

Vad e det med knappar?

Det e nåt speciellt med knappar,
en helt burk full ska det va,
gärna av plåt...

För min del väcker det barndomsminnen till liv,
tror det fanns såna här burkar
både hos farmor och mormor.
Lycka var när man fick låna en sån burk,
sitta o sortera
o lägga rader av de vackra knapparna.
Visst var knappar vackrare förr?

Lycka var häromdagen på en Antikmässa,
när jag hittade en skramlande knappburk!
Jag fick inte ens upp den då,
men jag ville ha den ändå,
själva burken va ju fin som den var...
Glädjen blev sen inte mindre när jag sen lyckades...
Söta som små godisar!

Lycka blir det i morgon oxå,
då ska vi äntligen efter två månaders väntan,
helt sjukt egentligen,
hämta våran ny soffa!
Det ska bli såååå spännande...


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja knappar är roligt, det var min ledsak hos farmor en jättestor burk med knappar oh vad jag tyckte det var kul. Kram Birgitta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja knappar är mormor !
Kraam och ses på lördag då , då ska jag hoppas i soffan ;-)

TiniTott sa...

Visst är dom härliga på något knepigt vis =)