29 april 2010

Delad glädje!


Delad glädje med Posten idag,
jag fick min favorittidning- underbara Vakre Hjem & Interiör
och Peter fick sin MCM,
kvällen är räddad!

För övrigt kämpar jag mig fram,
för att motivera mig
har jag idag använt mig av belöningsmetoden =)
Segt att gå till jobbet
när man känner sig så här deppig,
men med en räkmacka till lunch att se fram emot
så gick tiden lite fortare!

Efter jobbet
var det dags för den årliga deklarationen,
fram med alla papper,
pricka av alla siffror,
fylla i rätt blanketter,
ja, ni vet!
Belöningen för detta kommer alldeles strax att bli
en mjukglass i solskenet
nere vid Borenshults sluss...

Årets första sill o färskpotatis,
blev det dessutom till kvällsmat
det var inte så dumt det heller!

Belöning i form av nåt att stoppa i magen,
undrar om det klassas
som tröstätning?
Strunt samma,
gott var det
och
gott gör det!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att du kämpar på! :) och belöningarna tycker jag du är helt klart värd! sill,glass och räkmacka låter inte helt fel..fast kanske inte på samma gång ;) Kommer till er i helgen!

Kramar Sara!

Bibbi sa...

Hej söta fina!Å´vad jag har missat mycket! Min dator och jag är inte kompisar så jag har haft svårt att vara inne och hälsa på.
Underbara turkosa bilder:)
Tror inte jag har en endaste turkos sak... Fast jag gillar det skarpt... Konstigt.
Otrolig bokkonst(igt) Har aldrig sett något liknande:) Måste nog kolla om jag har några gamla böcker som bara ligger...
Ang att hitta på belöningar..Jag använder också ofta mat till belöning. Annars gärna en fin sak eller blomma...men då måste jag ju åka några mil...mat finns hemma...

Kämpa på i motvinden, vinden vänder alltid tillslut.
Ha nu en fin valborg med dina nära och kära.
Stora kramar

Jenny sa...

Mmmm säger bara Mmmmat! Gott, speciellt när man är lite ledsen. Kram på dig!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

det gjorde du rätt i som belönade dig själv med mjukglass!! hoppas den smakade gudomligt!!