28 december 2008

Julfirandet är över...


Julen är över...

Det har varit en mysig helg med allt det som hör till. Det jag njutit mest av är att vi alla kunnat vara tillsammans... Trots allt så har vi ju märkt av att det fattats en viktig person i familjen, saknaden finns där hos oss alla.

Men visst har vi firat och haft roligt trots allt. Julklappar och jullekar har lättat upp stämningen! Tonåringar som skriver underfundiga verser på pakteten, små Loppor som fortfande tror på tomten (eller?) och personer som man tror man känner väl blir som förbytta i en paketlek, är glada minnen från julafton!

En liten AnCa hade visst varit lite snäll i år oxå... Fick en jättefin gammeldags kaffeburk av sonen o hans flickvän och en jättefin väggljusstake av dottern. Tror att de känner sin mor väl och vet vad som uppskattas just nu??? Av maken fick jag ett par varma fodrade ut-o-gå-byxor och ett par myssockar, rejäla o bra grejor precis som jag önskat mig ;)


När juldagarnas firande var över fanns mer tid för eftertanke... Vi kände att vi behövde få ägna mormor en liten tanke. Därför blev det en särskilt fin stund i går då mamma, syster min o jag åkte upp till minneslunden och tände ljus. Där kunde vi släppa ut lite känslor, gråta lite och bara krama om varandra.

I dag tar jag det bara lugnt. Sitter vid datorn, skriver i min nya kalender för 2009, tänk att det bara är några dagar kvar på det här året...



Inga kommentarer: