25 november 2008

Änglatavlor med guldkant...



På förmiddagen kände jag mig lite pysselsugen. Kanske är det snön utanför som gör att man blir extra sugen på att pynta och göra fint och mysigt både till advent och till jul. Den rätta känslan börjar liksom infinna sig och det är väl bäst att sätter fart och passar på nu innan allt töat bort.

I högen av loppisfynd plockade jag fram några gamla ramar som bara legat där utan att ha haft något att fyllas med. Änglar passar ju så här inför julen och med hjälp av internet så hittade jag dessa små sötisar. Så in med dem bakom glas och med en ram med guldkant har jag nu tre små nya jultavlor som har tagit plats i ett annat loppisfynd en tallrikshylla som faktiskt kommer att få vara brun ( ett tag i alla fall...)

Varför detta tjat om guldkant??? Jo, just guld är ju dagens tisdagstema!!! Massor av guldiga bilder hittar ni här!!!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra änglar i vackra ramar!
Påminner mi om att jag oxo har en guldram att använda... :)

Ps: tack för kommentaren hos mig!

/Caroline

Anonym sa...

Som bokmärken. Men tog man sådana hos fotografen förr.

Anonym sa...

Vilken fin tolkning =)

Moi sa...

Ja en fin tolkning det kan jag hålla med om. Ska titta vidare en stund på din blogg nu. ha dte gott och hoppas du får en fin advent.

Anonym sa...

Ohh vilka fina bilder! Vart har du hittat dom? Har också likande ramar som jag hittade på loppis, tack för en fin idé! Ha en bra kväll

Emma sa...

Mysiga tavlor det blev :)

Wickans värld sa...

Vilket bra tips!! Jag som har massor med gamla ramar! Var hittar du de fina bilderna?
Kram

Anonym sa...

Gillar din tolkning av veckans tema! Vad kan vara bättre än att sätta änglarna i guldramar! =) /maria_6909

Anonym sa...

Guldkant på tillvaron lite var stans denna dag.. jag har alldeles glömt bort det där idag, men att hoppa en vecka va då..
Dina ramar och änglar så härligt vackra:-) Kul att pyssla lite ibland.
Kram på dig

www.gottablandat.wordpress.com sa...

fint du tolkat guldet :-)

Sofie sa...

Vad fint det blev! Och vad smidigt du fick in tisdagstemat också :) Kram, Sofie