10 november 2008

Söndagsmys med liten kompis...

Ibland kan jag sakna när barnen var små och man gjorde saker tillsammans... Lekte, pysslade och bakade...
Nu har jag sån tur att jag har en liten kompis, en liten Loppa som gärna spenderar en stund med sin moster. I går var en sån stund!!!

Vi började med att baka, kaka till Far förståss. Loppan ville gärna hälla i "grindenserna" i skålen och rörde om med sleven men när det skulle det vispas med den stora burrande elvispen, då får en AnCa rycka in... "Den e lite läskig!". Provsmakning av smeten, däremot är det inga större problem med!!!


Medan jag fixade lite med maten plockade hon fram stora lådan med klippdockorna...


Sen hann hon med en liten stund med Barbiedockorna oxå. Tänk vilken tur att man sparat en del av dotterns leksaker, de kommer ju så väl till pass nu!

Tiden går alldeles för fort när man har roligt och inte ville Lilla Loppan åka hem när mamma o pappa ringde på dörren. De fick allt ta av sig jackorna och sätta sig ner en stund, ta en kopp kaffe o njuta en liten bit av den nybakade Fars Dags-kakan innan de motvilligt fick henne med sig hem igen!

Längtar redan till nästa gång, då kanske det är dags att baka lussekatter???

1 kommentar:

Englagård sa...

Jag känner igen det där med bullrande köksmaskiner. Min yngste ville gärna var med tills jag satte igång vispen. Då höll han för öronen:)
Barn är härliga och det är tur att man kan få låna, det brukar jag också göra ibland för min yngste är ju snart ett tonårsmonster.

Ha en bra vecka
kram Karina